Dart zaken

Bijna al onze dart leden zijn al jarenlang lid van SVA of geweest en dragen de vereniging een warm hart toe. Zo zijn er leden die voetballen en tennissen en nu dus ook officieel darten, maar er zijn ook leden die geen één kaartavond missen in de kantine van SVA. Dus we kunnen wel zeggen dat de Dartclub geboren is om extra gezelligheid in de club te brengen en te houden. Dit wordt dan thuis verwerkt in de ‘statistieken’ en zo kunnen we zien wie er over het hele jaar de meeste potjes heeft gewonnen. Dit kan heel leuk zijn, maar natuurlijk ook confronterend. Want je plaats is dan wel heel duidelijk.

Wanneer?

Kom gerust eens langs bij SVA, iedereen van 18 jaar of ouder mag mee doen. We darten elke donderdagavond vanaf 20.00 uur en in de zomer vanaf 21.00 uur. Er worden vaak twee potjes gespeeld, dus als je later binnenkomt kun je altijd de 2e ronde mee doen.

Hoofdrekenen

Als je verliest mag je de volgende wedstrijd tellen. Lastig, maar je leert er wel goed van hoofdrekenen. En mocht je mis rekenen krijg je dit zeker te horen, dus dat betekent dat er toch anderen mee zitten te rekenen – hoe bedoel je fanatiek? Winnen in darten doe je door een ‘dubbel‘ uit te gooien. Het gebeurt soms dat er jongens vijf minuten staan te gooien op een dubbel één. Potjes bij SVA duren dan ook gemiddeld iets langer dan op TV. We hebben ook vaak een paar mensen (supporters), die komen kijken en even bijkletsen in de kantine. Dus voel je welkom.

BAM!

Maar gezelligheid gaat bij ons ook gepaard met sportiviteit en gedreven zijn in de sport. Als we staan te darten wil men ook winnen en als je wint laat je dat horen: BAM! Wordt er dan ook vaak geroepen. Een van onze dartleden heeft een eigen programma op de computer gemaakt. Daarin wordt ter plaatse bijgehouden wie er wint of verliest en kun je op het einde van elke avond zien hoeveel procent je hebt gewonnen (of verloren) en wie de winnaar van de avond is.

VOLG ONS!

ONZE SPONSOREN