Update: Sportpark & kantine gesloten t/m 28 april

1 april 2020

Update 01-04-2020:

Het kabinet heeft gisteren besloten dat alle coronamaatregelen in Nederland worden verlengd tot en met dinsdag 28 april. In de week vóór 28 april beoordeelt het kabinet wat er voor de periode daarna nodig is.

Het gehele sportpark en de kantine blijven dus dicht tot en met 28 april. Het verbod op evenementen blijft tot 1 juni van kracht.

De verlenging is noodzakelijk om de verspreiding van het coronavirus te kunnen controleren, kwetsbare groepen te beschermen en ervoor te zorgen dat zorgverleners en ziekenhuizen de grote druk aankunnen. Er moet voldoende bewijs zijn in vermindering van het aantal ziekenhuisopnames en de capaciteit op de intensive care afdelingen alvorens met zekerheid te kunnen zeggen dat de epidemie onder controle is en dus de maatregelen heroverwogen kunnen worden.

Oorspronkelijke bericht (16-03-2020):

Met ingang van gisteren is het gehele sportpark en tevens de kantine gesloten tot en met 6 april. Dit betekent dus dat, buiten de eerder al geannuleerde wedstrijden, alle activiteiten voor alle takken van sport en tevens alle verenigingsactiviteiten die in deze periode gepland stonden geen doorgang zullen vinden.

Het gaat dus om alle activiteiten tot en met 6 april. Denk aan: trainingen, vrij spelen, (competitie)wedstrijden, vrijwilligersactiviteiten/-dag, vergaderingen, enz.

Deze maatregel geldt voor alle sportclubs in Nederland, dus ook eventuele uitwedstrijden worden niet gespeeld worden in deze periode.

Als de situatie opnieuw verandert of wanneer meer bekend wordt over het alsnog inhalen van geplande activiteiten, zullen wij je hiervan op de hoogte brengen via de website en/of e-mail.