Tennisclinic ‘Tennis the World’ geslaagd

4 september 2022

Op zaterdag 27 augustus is een tennisclinic gegeven door ‘Tennis the World’, onder leiding van tennistrainer Hugo Stavers. Er deden 12 enthousiaste tennissers mee; af en toe scheen de zon en de temperatuur was prima om de conditie en de techniek te trainen.

Hugo begon met oefeningen overslaan in het servicevak, waarbij ook het volleren werd geoefend. Na deze inspannende warming-up hebben we diverse opdrachten op half veld gespeeld, waaronder een wedstrijdje en ook het inschatten van de afstand van de bal (in servicevak, net daarachter of tegen de achterlijn).

Het tweede deel van de clinic bestond uit het spelen van dubbelpartijen met diverse aandachtspunten.

Om 13.00 uur hebben we nog wat nagepraat onder het genot van een drankje, waarna iedereen naar huis is gegaan met wat nieuwe aanwijzingen om nog beter te gaan tennissen.

Wil je Hugo volgen? Hij post regelmatig leuke & interessante videos met tips & tricks op het YouTube-kanaal van Tennis the World. Meer informatie over zijn aanpak en clinics vind je op: www.tennistheworld.nl!