SVA 1 HD Vr 4 - 0 TC De Kikkers 1

28 October 2016 - 19:00

De zevende en laatste speeldag bracht schitterend tennisweer met zich mee (windstil, graad of 13, geen regen in zicht), een mooie basis voor een paar goede potten tennis. Die volgden gelukkig ook en bovendien ook nog eens in het voordeel van SVA: met een 4-0 nederlaag in de achterzak kon TC De Kikkers weer terug naar huis.

Het gouden duo Marc en Rick hadden in de eerste pot geen moeite met de (onder het eigen niveau spelende) tegenstanders: na een razendsnelle eerste set (6-1) was de focus in het begin van de tweede set even weg, maar uiteindelijk kon het thuiskoppel de rug rechten en werd met 7-5 het eerste punt van de dag binnengehaald. Al snel daarna volgden Jeroen en Peter met een zakelijke 6-3 6-4 zege.

In de tweede set wedstrijden waren Peter en Rick al vrij snel klaar om aan het bier te gaan na een 6-2 6-2 zege. Jeroen en Marc besloten het echter wat spannender te maken, een supertiebreak moest uitkomst brengen in de derde set. Na een zenuwslopend scoreverloop konden de heren uiteindelijk met 10-5 toch een extra overwinning aan de zegekar binden: 4-6 6-4 7-6!

Na een fantastische reeks van drie speeldagen (11 – 1 in punten) staat SVA Heren 1 (KNLTB Najaarscompetitie Landelijk, Heren Dubbel 17+, 2e klasse) op moment van schrijven op een geweldige derde plek. Dit is echter onder voorbehoud van enkele uitslagen en inhaalwedstrijden die nog moeten binnenkomen van andere verenigingen. Al met al kan echter geconcludeerd worden dat het herenteam wederom een topjaar heeft gedraaid en voldaan heeft aan de verwachtingen van het bestuur.