SVA 1 HD Vr 4 - 0 LTC DEM 1

7 October 2016 - 19:00

Op een frisse vrijdagavond heeft SVA Heren 1 (KNLTB Najaarscompetitie Landelijk, Heren Dubbel 17+, 2e klasse) een klinkende 4-0 overwinning behaald op het Beverwijkse LTC D.E.M. Na twee keer verlies en één gelijkspel was het herenteam hard toe aan de eerste zege, die – mede door het thuisvoordeel – in enkele fraaie partijen werd binnengesleept.

Captain Peter en dubbelpartner Rick wisten in een zinderende wedstrijd terug te komen van een één set achterstand door de tweede set met 7-5 te pakken. De daaropvolgende supertiebreak was zenuwslopend voor beide partijen, maar in extremis konden Peter & Rick deze met 15-13 naar zich toe trekken.

Op Baan 1 hadden Jeroen en supersub Ariën ondertussen geen kind aan de tegenstander, met tweemaal 6-3 konden zij al snel weer de warmte van de kantine opzoeken.

Tijdens de tweede wedstrijd (in de samenstelling Peter/Jeroen en Ariën/Rick) kwamen laatstgenoemden al vrij rap de baan af na een zakelijke 6-4 6-3 overwinning. Peter had besloten ook in zijn tweede wedstrijd de spanning er tot het einde in te houden; wederom wist hij in een supertiebreak de beslissing te forceren: eindstand 4-0!

Na afloop werd de zege bescheiden gevierd onder het genot van een hapje en een drankje, samen met het in groten getale aanwezige (uitzinnige) publiek. Het is de ambitie van SVA Heren 1 (KNLTB Najaarscompetitie Landelijk, Heren Dubbel 17+, 2e klasse) deze stijgende lijn voort te zetten in de komende uitwedstrijd tegen de nummer drie: TV Alkemade.