SVA E1 1 - 5 Nicolaas Boys E3

6 February 2016 - 08:00

Na een aantal afgelaste wedstrijden, konden we deze zaterdag gelukkig weer voetballen.  Het wer was voor de tijd van het jaar ook redelijk, het was droog en niet al te koud. Kort om de jongens hadden er zin in. We waren deze week compleet . In de kleedkamer besproken we de opstelling, we speelde 8 tegen 8. Thijs stond op keep. Manish en Aython in de verdediging, Liroy en Levi op het middenveld met een hang naar achter. Robin en Merlijn op het middenveld maar dan speelde zij meer naar voren. Jelmer begon in de spits. Caio en dick begonnen als wissel. Wij wisten de kracht van Nicolaas boys, zij hebben een grote snelle speler die erg gevaarlijk is, hij moest dus goed in de gaten worden gehouden.  Dit werd de taak van Levi en Merlijn. Aan het begin van de wedstrijd hielden wij een minuut stilte dit omdat er een jeugdtrainer van Nicolaas boys deze week was overleden. Dit was mooi om met  elkaar te bespreken en bij stil te staan.

De aftrap werd genomen, en het spel begon al snel spannend te worden, we waren aan elkaar gewaagd en hielden de sterke speler van Nicolaas boys goed in de gaten en gaven hem geen ruimte. Beide teams probeerde kansen te creëren maar helaas zonder resultaat, de verdediging aan beide kanten deed heel goed zijn werk. Maar na een minuut of tien wist er toch een speler van Nicolaas boys vandoor te gaan  en hij scoorde de 0-1. Maar een paar minuutjes later was daar Robin die vrij kwam te lopen en de bal aangespeeld kreeg en er mee vandoor ging en de 1-1 scoorde. Wij creëerde ook nog een mooie kans door heel goed overspel, zo speelde Jelmer de bal naar Caio, Caio weer door naar Dick maar helaas was de verdediging te sterk om te scoren. Wel lukte het Nicolaas boys om de  1-2 te scoren. Wij bleven vechten maar de ene kans belande bij de keeper de ander ging over en weer een ander kwam in de zijkant van het net.  Maar ook Nicolaas boys had geen makkie aan ons, Manish en Aython stonden heel erg goed te verdedigen. Waar nodig zakte Liroy en Levi op tijd terug om de verdediging te helpen.  Maar ook bij Nicolaas boys waren er kansen die gelukkig voor ons geen resultaat op leverde. Er gingen ballen naast en Thijs onze keeper had weer goede reddingen.

Tijd voor de rust

Na de rust gingen we er weer met goede moed tegen aan, Nicolaas boys ging al snel in de aanval maar Thijs had de bal, maar helaas rolde hij toch uit zijn handen wat zorgde dat de stand 1-3 werd.  Wij gingen nu wat aanvallender spelen, dit was ook nodig om het eventueel nog op gelijk spel of winst te krijgen. Zo was er een voorzet van Dick aan Caio maar helaas net naast. Een voorzet van Merlijn naar Caio maar ook deze wilde er niet in. Merlijn probeerde het nog een keertje in  zijn eentje maar die was op de paal. Omdat wij aanvallender waren gaan spelen was de verdedig automatische wat minder sterk geworden, en hier maakte Nicolaas boys dankbaar gebruik van, zo scoorde zij de   1-4. Nu werkte dit bij ons wat demotiverend waardoor wij wat gingen inkakken, en daardoor scoorde Nicolaas boys de 1-5. Een paar minuten later werd de wedstrijd afgefloten en zat het er op. Helaas geen winst maar zeker geen slechte wedstrijd, deze jongens waren gewoon een maatje te groot en sterk voor ons.

Reageer even op dit Facebook bericht als je het verslag nog leuk vind en leest. Bij weinig animo twijfel ik of ik hier nog wekelijks mee door ga, naar 1,5 jaar verslagen schrijven   van de wedstrijd van onze jongensbegint mijn verslagsschrijf pen een beetje leeg te raken. Vind je het leuk om af en toe een verslag te schrijven van de wedstrijd laat het dan even weten dan kunnen wij deze taak misschien  verdelen.

Van Christa(leider van de E)