SVA E1 3 - 1 DOSR E5

31 October 2015 - 10:00

Vandaag speelde we onze eerste thuiswedstrijd in de competitie. In de beker waren wij vrij zwaar ingedeeld en daardoor hebben we helaas een aantal wedstrijden verloren. Maar nu zijn wij voor competitie iets lager ingedeeld dus met frisse moed en nieuwe kansen er weer tegen aan.

Deze week speelde wij een thuiswedstrijd. Liroy was afwezig deze week, en Merlijn speelde twee wedstrijden hij had hier voor al ingevallen bij de F. Jelmer en Merlijn begonnen als wissel. Verder hoefde wij geen opstelling te bespreken, onze jongens wisten precies waar ze moesten staan dit omdat we vanaf deze week met zo veel mogelijk vaste posities werken. Maar hier voor de lezers toch even de opstelling. Thijs was onze keeper, en gelijk onze aanvoerder hij gaat namelijk onze vaste aanvoerder worden.  In de verdediging speelde Levi en manish.  Robin begon tussen de verdediging en middenveld in en hij zou naar voren schuiven als Merlijn in het veld kwam want dan nam Merlijn zijn positie in. Dick en Aython speelde op het middenveld en Caio in de spits.

De aftrap was genomen het spel was begonnen en al snel zag het er naar uit dat het een spannende wedstrijd zou worden, beide ploegen waren gewaagd aan elkaar. Inde 4 de minuut werd het spel even stil gelegd omdat Caio geblesseerd was, maar gelukkig kon hij toch nog door spelen. Caio kreeg een vrije trap, deze bal belande voor het doel maar na dat we een aantal keer zonder resultaat probeerde te scoren was daar Robin die uithaalde en de 1-0 scoorde.   We deden ons best om kansen te creëren en in de 7 de minuut kreeg Caio de bal mooi voor het doel en hij probeerde te scoren maar helaas was het een redding van de keeper. Na tien minuten zakte wij een beetje af, het spel speelde zich gevaarlijk dicht bij ons doel af en hoe Levi en manish ook probeerde te verdedigen toch viel de gelijkmaker 1-1. Ook zagen wij dat Aython na een aantal wedstrijden bij ons gespeelte te hebben heel veel heeft geleerd. Hij kon het spel goed inschatten, en ging toen DOSR gevaarlijk op onze helft kwam goed mee verdedigen.  Na 15 minuten  wisselde wij wat op het middenveld om te proberen het spel en de bal toch weer  op de helft van DOSR te krijgen. Dit lukte ook DOSR was wat minder gevaarlijk maar stond wel goed te verdedigen waardoor het ons zeker niet makkelijk gemaakt werd. In de 20 ste minuut brak Dick uit voor het doel gaf hij een pass naar Caio maar helaas kreeg hij geen controle over de bal waardoor een mooie kans uit bleef. In de 23 ste minuut was daar weer Dick met een uitbraak nu een pass naar Robin maar helaas net naast. Vanuit een corner genomen door Jelmer kwam de bal voor het doel, dit zag Robin heel goed  hij haalde uit maar weer net naast.

Rust

In de kleedkamer waren wij allemaal tevreden, dus ga zo door maar dan in de tweede helft hopelijk een puntje meer scoren dan DOSR.

Wij lieten in de tweede helft gelijk zien dat we er helemaal voor gingen, zo kreeg Robin de bal mee naar voren en met een pass naar Caio, maakte Caio de  2-1. Je ziet dat je jongens echt op elkaar ingespeeld raakte, ze snappen dat  als een verdediger een kans heeft om met de bal naar voren te gaan een  middenvelder even terugzakt naar de verdediging. Zo heeft levi heel wat loopwerk verricht hij probeerde de bal mee naar voren te krijgen maar zakte daarna dan ook weer snel terug in de verdediging. Ja dit kan als ze leren op elkaar te bouwen want Levi kon vertrouwen op Manish die trouw bleef verdedigen en dat andere middenvelders dan even zijn positie innemen. Ook Thijs had het deze wedstrijd best druk maar het doel schoonhouden dat heeft hij deze tweede helft echt super goed gedaan. Zo had hij in de 40 ste minuut echt een hele mooie redding. In de 41 ste minuut wist Merlijn er met de bal vandoor te gaan, hij probeerde te scoren maar helaas ging de bal net voor langs. In de 43 ste minuut was daar Jelmer die de bal voor zijn voeten kreeg bij het doel, hij haalde uit maar helaas was daar de keeper. Maar nog weer een minuut later viel dan toch de 3-1 en deze stond op naam van Caio. Nu werden wij even te overmoedig en waren met zijn allen naar voren gekomen en nu zag DOSR zijn kans schoon en ging er met de bal vandoor, onze verdediging  rende zo hard ze konden maar waren niet op tijd, DOSR haalde uit maar Thijs liep een stukje uit en had echt een super redding. Wij kregen nog wat kansjes maar dat leverde verder geen resultaat meer op.

Wij kunnen zeggen een leuk en goed begin van de competitie, op naar volgende week. Bedankt jongens, scheidrechter en publiek voor deze leuke wedstrijd.