SVA E1 9 - 1 VVSB E8M

29 August 2015 - 09:00

Zaterdag ochtend 29 augustus speelde wij thuis de eerste bekerwedstrijd, en wel tegen VVSB E8 een meisjes team. Beide teams spelen in een paars tenue, maar VVSB stelde voor met het shirt binnenste buiten te spelen zodat er duidelijk verschil was. Wij begonnen met de jongens in de kleedkamer om de opstelling en speeltactiek te bespreken. Wij merkten dat iedereen toch wel gespannen was en eerlijk gezegd was ik dat ook. Best spannend de eerste  E wedstrijd. Wij hadden bij het toernooi een week eerder namelijk alles verloren, dus hoe zal het nu gaan. Wij vertelden dat we verdedigend wilde gaan spelen. En bij de opstelling zetten wij dan ook drie verdedigers achterin. Dit waren Thijs midden achter, Merlijn links achter en Manish rechts achter. Op goal hadden wij Levi. In het middenveld speelde Dick op rechts en Liroy op links, en midden voor als spits Jelmer. Caio was wissel en zal in de spits gewisseld worden, en Robin ook als wissel, zal er later in gaan op het middenveld. Rob leidde de warming up, en Thijs schoot Levi in.

Tijd om op te stellen en er een mooie wedstrijd van te maken. We gingen lekker van start en kregen gelijk een aantal kansen, maar de ene bal kwam in de zijkant van het net, de ander net achter maar helaas nog net niet in de goal. Maar ook VVSB kreeg kansen, maar Levi had in de 6 de minuut een heel mooie redding, ook schoot VVSB nog een keer net naast ons doel . Nu was het weer SVA die sterker leek zo schoot Dick in de handen van de keeper en Jelmer een keer net naast. We kregen wel kansen  maar nog steeds zonder resultaat.  Maar in de 14 de minuut was daar Caio die intussen gewisseld was die de 1-0 scoorde, wat waren wij blij. Maar het spel ging door en dit doelpunt smaakte naar meer. Zo schoot Robin in de 16 de minuut met een mooi afstandsschot de 2-0 er in. Weer kreeg Robin de bal, hij gaf een goede voorzet aan Caio en die scoorde de 3-0. Even later waren de rollen omgedraaid en gaf Caio de voorzet en scoorde Robin de 4-0. Ook de verdediging deed goed werk en zorgde dat VVSB ons doel niet kon bereiken. Als ze dan wel een keer voor ons doel konden komen was daar weer Thijs, Merlijn of Manish die ze geen ruimte gaven om te schieten. In de 21 ste minuut gingen wij weer richting goal van VVSB en door een mooie voorzet van Robin scoorde Dick de 5-0 er in. Aan het eind van de eerste helft werden wij toch wat moe, want die 5 minuten langer spelen als E is toch best pittig. VVSB zag ook dat wij wat verzwakten en kon er met de bal vandoor gaan en schoot met een gevaarlijk schot op goal, maar daar was Levi die echt een top wedstrijd stond te keepen.

Tijd voor rust, en een beker limonade. Want die hadden ze ook verdiend vonden wij leiders.

Wij namen de aftrap, en merkte dat VVSB  weer vol frisse moed er tegen aan ging. En VVSB gaf zeker aan het begin van de tweede helft meer druk. Zo schoot VVSB in de 30 ste minuut op goal, in eerste instantie had Levi deze,  maar helaas rolde de bal uit zijn handen het doel in. De 5-1. Dit gaf VVSB weer vertrouwen zo waren zij in de 32 ste minuut weer gevaarlijk, maar weer redde Levi ons van nog een tegen doelpunt. Maar wij vechten ook door, zo kreeg Thijs de kans om er met de bal vandoor te gaan, en schoot met een afstandschot richting goal van VVSB, maar daar was de keeper met een goede redding. Maar de volgende kans was voor Jelmer, die dan ook resulteerde in een punt, de 6-1. Ook Merlijn probeerde te scoren maar deze was in de handen van de keeper. Ook Manish had de kunst afgekeken en schoot met een mooi afstandschot op goal, maar weer was daar de keeper. In de 42 minuut was daar Liroy met zijn wel bekende harde schoten, die de 7-1 scoorde. Even daarna was daar weer onze spits Jelmer die de 8-1 en netjes in schoot. Wij zagen mooi samenspel, zo gaf Thijs een mooie voorzet aan Merlijn, maar helaas kreeg hij de bal niet goed onder controle waardoor hij helaas weer net geen punt kon scoren.

Na 50 minuten floot de scheidsrechter af, en Feliciteerde ons met de 9-1 winst. Alleen ben ik even kwijt wie het negende doelpunt heeft gescoord. Ben jij de gene laat het mij even weten. Wij namen ons penalty en gaven netjes handjes. Waarna wij na de kleedkamer vertrokken en even de wedstrijd na besproken, maar nu waren wij Rob, Dick en Christa vol lof over hoe onze jongens deze wedstrijd hadden gespeeld.

Christa