Ter Leede E8 0 - 0 SVA E1

8 September 2015 - 09:00

Hier weer een verslag van de wedstrijd van de E1. Dit keer is het verslag algemener  ik zal minder in detail vertellen hoe de wedstrijd verlopen is. Dit omdat ik helemaal vergeten was om een opschrijfboekje mee te nemen  en aantekeningen te maken.

Wij moesten deze week tegen de E 8 van ter Leede. Het was deze keer spannend of de wedstrijd door zou gaan. Wegens veel regen waren er namelijk heel wat aflassingen. Maar zaterdag ochtend om 7.15 hoorde wij dat het veld was goedgekeurd. Dus verzamelde iedereen om 7.45 om daarna richting ter Leede te vertrekken. Deze week was Levi afwezig hij had een leuke dag bij de Judo. Maar wij hadden wel een nieuw gezicht in ons midden en wel Ayrton  die als  hij het voetballen leuk blijft vinden ook lid  wil worden van SVA en dan ons team komt versterken.

In de kleedkamer namen wij de opstelling door, wij wilde vandaag weer verdedigend gaan spelen, en gaven onze jongens het advies om te proberen om niet op achterstand te komen. Als je eenmaal achter staat valt het niet mee om dat weer goed te maken. Op goal hadden wij Thijs, Dick, Manish en Merlijn in de verdediging. Op het middenveld Robin en Liroy en als spits Caio. Jelmer en Ayrton begonnen als wissel aan de kant. Na de warming up stelde wij ons op in het veld en begon deze spannende wedstrijd, want spannend was het.

De eerste helft waren wij sterker als ter Leede. Wij kregen wel kansen maar konden het steeds niet netjes afmaken. Robin heeft zijn benen uit zijn lijf gerend om elke keer die bal mee naar voren te krijgen, maar daar stond het steeds vol met verdedigers van ter Leede waardoor hij niet de ruimte kreeg om goed te schieten. Ook Caio kreeg kansen maar ook bij hem wilde de bal er niet in. Merlijn was ook van achter gekomen om te proberen een puntje te scoren, maar zonder resultaat. Manish, Dick  en Liroy deden goed werk op het middenveld of in de verdediging en zorgde dat ter Leede of ons doel niet kon bereiken of geen ruimte had om te schieten. Als ter Leede  wel de ruimte wist te vinden om te schieten  was daar Thijs die ons redden. Na een kwartiertje wisselde wij Jelmer voor Liroy en durfde ons toch wat meer te gaan richten op de aanval maar zonder resultaat. Wij gingen namelijk met 0-0 de rust in.

Na de limonade liepen wij het veld weer op, en toen werd de aankomende  griep bij Thijs te veel waardoor hij helaas niet door kon spelen. Wat een pechvogel ben je Thijs. Beterschap en hopen dat je er zaterdag weer fit en fruitig bij kan zijn. Nu stonden wij dus ineens zonder keeper, maar Merlijn was onze redding, hij schakelde heel snel om ander schirt aan en hij  ging er als keeper helemaal voor. Maar door deze onverwachte verandering was de opstelling een beetje in de war geschopt en speelde wij wat rommeliger en waren wij minder sterk dan in de eerste helft. Toch wisten wij ons goed te richten op de verdediging. Zo speelde in de eerste 10 minuten van de tweede helft Ayrton mee. Zijn eerste speelminuten zitten er op en hij deze minuten heel goed helpen verdedigen. Jelmer heeft ook nu in de spits goede pogingen gedaan om een puntje te pakken maar ook hem lukte het niet. Zeker de laatste 5 minuten waren heel spannend beide ploegen wilde het nu niet meer weg geven, maar we werden allemaal ook wat moe. Zo kwam ter Leede nog heel gevaarlijk bij ons doel en was het Merlijn die ons redde. Maar ook wij kwamen dicht bij een punt maar helaas ging de bal net naast. Zo eindigde de wedstrijd naar 50 minuten dan ook in een 0-0.  Het was echt een leuke spannende wedstrijd, tegen best wel grote jongens. Jongens die iets meer fysieke spelen als wij gewend waren.  Wij moeten nog even wennen dat het spel bij de E wat fysieker is, en dat dat er bij hoort.