Spannende thuiswedstrijd Abbenes 2 eindigt in remise

27 november 2022

Op zaterdag 26 november speelde Abbenes 2 thuis tegen van Nispen 5. Het was een gelijkwaardige wedstrijd met spannende momenten en kansen over en weer.
In de eerste helft speelt de strijd zich vooral af op het middenveld met als uitzondering een penalty voor Abbenes tegen het einde van de eerste 45 minuten. Abbenes weet deze kans niet te benutten en daardoor gaan de mannen met een stand van 0-0 de rust in.
De tweede helft laait het vuur van de strijd flink op. Abbenes krijgt veel kansen die helaas allemaal gemist of gestopt worden. De enige kans die van Nispen kreeg in de tweede helft wordt in de 69e minuut wel direct benut. De stand is dan 0-1. Abbenes zet vervolgens een tandje bij en scoort in de 84e minuut de gelijkmaker.
Tijdens de laatste minuten lopen de gemoederen op. Een doorgebroken speler van Abbenes wordt randje strafschopgebied onderuitgehaald. De scheidsrechter besluit een vrije trap te geven. Abbenes probeert hier nog een doelpunt uit te slepen, maar helaas wordt dit schot gesmoord in de muur en eindigt dit sportieve potje voetbal in 1-1.