Grote NLdoet ‘schoonmaak’ bij SVA!

13 maart 2017

Oude trouwe NLdoet vrijwilligers hebben samen met nieuwe vrijwilligers zich tijdens de NLdoet dagen van hun beste kant laten zien. Een groot schoonmaakteam heeft het complex van onder tot boven opgeruimd en gesopt: opstal, terras, tuin en de sponsorborden langs het veld zien er weer op en top uit.

NLdoet 2017
NLdoet zet vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken.  Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven. Het Oranje Fonds laat daarom met NLdoet zien hoe belangrijk actieve burgers voor de samenleving zijn.

Vrijdagochtend 9 uur melden  de dames en 1 heer zich voor de actiepunten van deze vrijdag NLdoet dag. Traditioneel gezien het moment van het jaar om kantine en terras een voorjaarsschoonmaakbeurt te geven.  De heer in het gezelschap maakt de overkapping van het terras schoon. De dames werkten in twee teams: binnen en buiten. Met het heerlijke weer was het geen straf om het terras schoon te maken, de tuinmeubels weer te plaatsen en de ramen te zemen.

Het witte tornado team gaat als een speer. Op de valreep komt Meerwaarde nog langs met een lekkere stroopwafel die we in het zonnetje hebben opgegeten. Iedereen bedankt.

SVA NLdoet 2017

De laatste voorbereidingen en afspraken voor NLdoet zaterdag werden op vrijdagavond gemaakt. Vanaf half 9 op zaterdagochtend druppelden de vrijwilligers binnen. Er stonden veel klussen op het programma dus starten de verschillende groepjes snel met werken. De ene groep nam de tuin onderhouden waaronder het snoeien van diverse struiken en het blad vrijmaken. Een andere groep heeft de sponsorborden langs het voetbalveld een schoonmaakbeurt gegeven zodat ze nu weer mooi kunnen blinken in het zonnetje. De laatste groep heeft voorbereidingen getroffen voor het komende tennisseizoen. Zo zijn de winddoeken en de sponsorborden opgehangen en heeft het baanmeubilair een groene zeep sopbeurt gekregen. Tussendoor werden de vrijwilligers getrakteerd op koffie met de inmiddels traditionele appeltaart. Ook vandaag kwam Meerwaarde langs met een verrassing, dit werd zeer gewaardeerd.

SVA NLdoet 2017

Landelijk zijn er tijdens de NLdoet actie 9517 klussen geklaard door meer dan 350.000 vrijwilligers. SVA doet volgend jaar graag weer mee  en wachten dan in spanning af of we misschien hulp krijgen van één of meerdere leden van de Koninklijke Familie…