Coronavirus & SVA

13 maart 2020

Het coronavirus beheerst al weken het nieuws en de maatregelen die vandaag zijn bekendgemaakt zullen jou ongetwijfeld ook al bereikt hebben via tv, radio of internet. Via de mail zijn alle leden inmiddels ingelicht over hoe dit invloed heeft op SVA.

Heel concreet geldt dat er tot en met 31 maart géén voetbalwedstrijden gespeeld zullen worden, vanwege de landelijke aflasting door de KNVB. Ook de KNLTB heeft alles afgelast in dezelfde periode, maar omdat het seizoen bij SVA pas op 1 april begint, hebben wij hier op dit moment nog niet mee te maken.

Daarnaast moeten evenementen worden afgelast waar meer dan 100 personen tegelijk aanwezig zijn. Als kleine vereniging gebeurt het zelden dat er zoveel bezoekers tegelijk aanwezig zijn op het sportpark, waardoor overige activiteiten op de club in principe door kunnen blijven gaan. Er is vooralsnog geen directe aanleiding om geplande evenementen te annuleren, maar we willen benadrukken dat ook binnen een kleinere groep een zekere mate van risico aanwezig is.

Daarom doen wij een beroep op jouw eigen verantwoordelijkheid en gezond verstand: denk goed om je eigen gezondheid, maar houd óók rekening met die van anderen. Wil je liever geen risico lopen, dan hebben we er begrip voor dat je niet langskomt. Voel je je niet lekker (neusverkoudheid, hoesten, keelpijn, koorts), blijf dan thuis om te voorkomen dat je anderen aansteekt en zoek vooral contact met je huisarts als je klachten verergeren.

De situatie ontwikkelt zich continu, dus hou de website in de gaten voor nieuwe updates.