Abbenes 2 grote winnaar tijdens spectaculair Kampioenschap van de Bollenstreek

10 april 2017

SVA 2 kampioen bollenstreekRond 19.30 uur druppelden vrijdagavond de eerste deelnemers binnen in Restaurant/Hotel De Engel voor de derde editie van het Kampioenschap van de Bollenstreek. Met bijna dertig teams van drie deelnemers zat de zaal een half uurtje later zo goed als stampvol, zodat er geen muisje meer bij kon.

Onder de bezielende leiding van de stem van de Bollenstreek, Willem van Zuilen, werd rond de klok van 20.00 uur de eerste vraag gesteld. Het was voor de meeste teams de opmaat tot een achtbaan van emoties. De vele vragende blikken voerden veelal de boventoon. De vragen waren volgens de meeste teams toch een stuk moeilijker dan vorig jaar. Kwis-Spelen.nl, onder leiding van Hubert Habers, had zijn best gedaan om de moeilijkheidsgraad voor een ieder zo hoog mogelijk te maken.

Want wie weet nog wie Henryk Bolesta is, en bij welke twee clubs hij in Nederland gekeept heeft. Of lokaler: hoeveel vogels zitten er in de clublogo’s van alle Bollenstreek-clubs?

Na twee ronden ontstond er een select kopgroepje van een zestal teams. Met verrassenderwijs daarbij niet de gedoodverfde favoriet, Quick Boys, dat de afgelopen jaren niet lager eindigde dan tweede. De Katwijkers moesten het echter stellen zonder de alleswetendheid van onder meer Robert van der Putten, die ontbrak vanwege een weekendje weg met zijn schoonouders.

Nieuwtjes
Max van Steen, spits van Quick Boys 1, Mart Vergouwen, de preses van Katwijk, en regiotrainers Anton Wijsman en Alan Campfens gaven wel acte de présence. Tezamen met zo’n kleine honderd man werd het opnieuw een gezellige avond waar er tussen de rondes door tijd was om bij te praten en even de laatste nieuwtjes uit te wisselen op voetbalgebied.

Uiteindelijk bleek na drie ronden en zestig vragen Team Abbenes de sterkste. De drie heren, die ook bij de Nationale Voetbalquiz hun mannetje staan, mochten verdiend de wisselbeker in ontvangst nemen, samen met de waardebon voor een voetbalreis naar keuze.