SVA E1 1 - 3 Warmunda E3

19 September 2015 - 08:30

Deze week stond er weer een thuiswedstrijd op het programma. Het was ook de eerste keer dat het E team compleet was. Geen zieken, geen vakantiegangers en wij hoefden ook niemand uit te lenen aan de F. Dus met 10 jongens waren wij klaar voor deze wedstrijd.

Opstelling

De opstelling was Thijs op goal, Levi en Manish in de verdediging en Merlijn tussen de verdediging en het middenveld in. Op het middenveld Ayrton, Robin en Jelmer en Caio speelde in de spits. Liroy en Dick stonden als reserve. Na een uitgebreide warming up verscheen de scheids op het veld en stelden wij ons op.

Een zware eerste helft

Al in de eerste minuten bleek Warmunda een sterke tegenstander, maar wij stonden ook zeker ons mannetje. In de derde minuut kwam Warmunda al gevaarlijk dicht bij ons doel, maar daar stond onze ijzersterke verdediging, want dat waren Manish en Levi. Dit gevaar was net geweken of Warmunda kwam weer dichtbij en schoot op de lat. In de 6 de minuut was daar Thijs die een schot van warmunda wist te houden. Wat heeft Thijs laten zien dat hij ook een goede keeper is. Maar nu was het de beurt aan Abbenes. Wij gingen er met de bal vandoor, maar helaas schoot Caio de bal net over. Nu was er weer een kans voor Warmunda, maar Levi kon de bal nog net van richting veranderen, zodat hij net naast ging. Maar hoe wij ook ons best deden om te verdedigen, in de 12e minuut wist Warmunda toch een gaatje te vinden en scoorde de 0-1. Nu kreeg Dick een kansje, maar kreeg de bal niet lekker op zijn voet, zodat hij geen kracht achter zijn schot kon zetten. Wat resulteerde in een redding van de keeper van Warmunda. Warmunda bleef sterk spelen, maar wij bleven flink weerstand geven. Zo verdedigde Merlijn ook heel goed mee waar nodig was. In de 16 de minuut had Thijs een super mooie redding. In de 21 ste minuut probeerde Merlijn te scoren met een afstandschot, maar daar stond de keeper van Warmunda. Ook Dick probeerde het met een afstandschot maar weer was daar de keeper. In de 24 ste minuut had Warmunda weer een kans, maar Thijs redde ons weer. Nu ging Abbenes er met de bal vandoor en zagen wij een mooi samenspel tussen Dick, Jelmer en Robin. Robin probeerde het netjes af te maken maar Warmunda had een goede keeper staan die de bal weer hield. In de 24 ste minuut wist Dick uit te breken en met zijn snelheid de andere kant van het veld te bereiken en schoot de 1-1 er in.  Maar helaas maakte Warmunda voor de rust toch nog een doelpunt de 1-2. Liroy kreeg de bal voor zijn voeten en met zijn harde schot probeerde hij de gelijkmaker te maken, maar helaas ging de bal net naast.

Rust. Wij als leiders hadden maar een advies aan de jongens en dat was ga zo door, want ze bleven vechten en waren echt super aan het voetballen.

2e helft, de strijd van de keepers

Aan het begin van de tweede helft was Warmunda gelijk weer gevaarlijk en was daar weer Thijs die de bal uit het doel hield. Maar nu werd er op het middenveld door onder andere Ayrton hard gewerkt om de bal naar voren te krijgen en kreeg de spits Caio hem voor zijn voeten, maar helaas was daar de keeper. Een minuut later probeerde Caio het nog een keer maar de keeper schoot hem weg. Daarna probeerde Jelmer het nog een keer, helaas ging deze bal net voor langs. Waar nodig zakte iedereen ook heel netjes terug om te helpen verdedigen. Maar in de 32 ste minuut wist Warmunda toch de  1-3 te scoren. Wij bleven kansen houden. Zo probeerden Liroy, Caio en Dick allemaal nog om een puntje te pakken, maar Warmunda had een hele goede keeper die het ons zeker niet makkelijk maakte. In de 37 ste minuut was daar weer Thijs die een redding had, en ook onze keeper maakte het Warmunda niet makkelijk. Thijs schoot de bal uit maar helaas in het gezicht van Dick, wat wel even pijnlijk was. De waterzak was niet nodig want het gras was ook nat dus hij rolde gewoon even met zijn gezicht door het gras om te koelen.  Wij gaven de strijd niet op. Jelmer en Caio hadden nog wel wat kansen maar zonder verder resultaat. Ook Warmunda had nog kansen maar ook dat werden geen doelpunten meer. De eindstand was dus 1-3. We namen nog ons penalty en konden de wedstrijd met een goed gevoel afsluiten. Goed gespeeld maar helaas geen winst. En het mooiste resultaat vond ik dat iedereen tevreden was met hoe het spel verlopen was en er dus aan het eind van de wedstrijd geen boze gezichten waren.

E1_Warmunda