Dubbelspel toegestaan & verruimde reserveringstijden

26 mei 2020

De KNLTB heeft besloten om de richtlijnen voor tennis versneld te versoepelen, waardoor dubbelspel bij SVA per 25 mei ook is toegestaan. De bond meldt:

“Het besmettingsrisico bij dubbelspel is volgens zowel de experts van NOC*NSF als de KNLTB bondsarts gering. Dit in combinatie met de verdere versoepeling van de maatregelen en de ervaringen van verenigingen en spelers de afgelopen weken betekent dat we al eerder dan 1 juni de volgende stap kunnen zetten.

Vanaf nu mag er ook gedubbeld worden door volwassenen van 19 jaar en ouder, met 4 spelers per baan. Mits gecontroleerd en met 1.5 meter afstand.”

Als dubbelpartners moet je dus nog steeds altijd anderhalve meter afstand houden – ook als dat betekent dat je soms een bal moet laten gaan.

Daarnaast gelden natuurlijk ook dezelfde regels als voor enkelspel:

• Het is verplicht om vooraf een baan te reserveren
  • Een senior-lid mag alleen met iemand jonger dan 19 jaar spelen, wanneer beiden uit hetzelfde gezin/huishouden komen.
  • Het blijft mogelijk om als senior-lid (een) introducé(es) mee te nemen (op eigen risico/verantwoordelijkheid), hier zijn tot nader bericht géén kosten aan verbonden.

Meer informatie vanuit de KNLTB vind je hier. Veel dubbelplezier gewenst!

Verruimde reserveringstijden

Zoals hierboven al vermeld staat, blijft het nog steeds verplicht om een baan te reserveren. In de afgelopen twee weken hebben we echter meerdere malen het verzoek gekregen om langer van te voren een tennisbaan te kunnen reserveren.

Vanaf nu is het mogelijk om minimaal 2 uur en maximaal 2 weken vooraf te reserveren.

Ter herinnering: hoe reserveer je een baan?

• Reserveren kan minimaal 2 uur en maximaal 2 weken vóórdat je de baan op wil.
  • Een baan reserveren kan in tijdvakken van 30 minuten, met een maximum van 90 minuten. Hou je aan je gereserveerde tijd!
  • Geef je reservering telefonisch of via WhatsApp door op het volgende telefoonnummer: 06 84 58 68 92.
  • Geef hierbij de dag en het gewenste tijdvak door en de voor- en achternaam van jou en de andere speler(s) (lid of introducé).
  • Let op: je reservering is pas definitief als je een bevestiging hebt ontvangen. Zonder bevestiging is het niet toegestaan het sportpark te betreden.
  • Kun je toch niet spelen, geef dit dan snel door op hetzelfde telefoonnummer om je gereserveerde tijdvak vrij te maken voor anderen.