Kagia E3 3 - 10 SVA E1

26 September 2015 - 09:00

Vandaag hadden wij een uitwedstrijd maar wel dicht in de buurt en wel  bij Kagia. Wij Abbenesers hadden dan  ook besloten om met elkaar te gaan fietsen wat super leuk en gezellig was. Deze week was Rob Smit helaas verhinderd wegens werk en Robin was deze week er niet bij hij speelde namelijk mee  met de F. Nadat iedereen zich verzameld had bij Kagia gingen wij naar de kleedkamer waar wij de opstelling doornamen. Deze week keepte Merlijn. Manish en Thijs in de verdediging. Dick tussen de verdediging en middenveld in. Levi en Liroy op het middenveld en Caio in de spits. Jelmer en Arthon begonnen als wissel. Wij moesten deze week tegen een sterke tegenstander, dus het advies was goed verdedigen. En zorg dat wij veel aan de bal zijn, als wij de bal hebben kan Kagia in ieder geval niet scoren.  Dus probeer niet alleen in de weg te lopen als de tegenstander de bal heeft maar probeer de bal ook af te pakken. Met deze adviezen gingen wij naar het veld voor de warming up.

De scheids(bijna een eigen scheids en wel Jeroen Buitenhuis) vloot af de wedstrijd was begonnen, en je kon zien dat wij er helemaal voor gingen Dick brak gelijk uit maar kon helaas net niet het doel bereiken. Maar helaas wist daarna gelijk Kagia de bal mee te krijgen en met een hard afstandsschot scoorde zij de 1-0. Maar wij lieten zeker niet over ons heen lopen, het waren grote jongens onze tegenstanders maar wij stonden ons mannetje wel. Want in de 3 de minuut  kwamen wij voor het doel van Kagia en probeerde Caio op doel te schieten maar de bal kaatste tegen een tegenstander toen probeerde Dick en Levi het nog maar hij wilde er helaas niet in. Maar in de 6 de minuut was daar Kagia weer die de 2-0 maakte. Er werd op het middenveld hard gewerkt, er werden dan ook heel wat kilometertjes afgelegd. Zo wist Dick in de 12 minuut weer uit te breken maar wist de bal niet goed genoeg te controleren om voor het doel nog goed te kunnen schieten. Maar in de 16 de minuut was daar weer Kagia die de 3-0 maakte. In de 17 de minuut was daar weer Kagia met een hard schot, maar dit keer ging de bal gelukkig net over. Achterin hadden ze het druk maar we hadden een goede verdediging staan, ook Liroy verdedigde heel goed mee.En niet te vergeten ons verdedigingsduo Manish en Thijs.  En Merlijn redden ons ook heel wat keren met mooie reddingen.  In de 20 ste minuut probeerde Kagia het weer maar Merlijn had nu weer een super mooie redding. In de 22 ste minuut bereikte wij het doel van Kagia, Arthon stond vrij voor het doel en kreeg de bal netjes aangespeeld, maar Arthon die nog maar kort met ons mee voetbal was een beetje overrompeld waardoor hij de bal  iets te zacht schoot en de keeper hem had. Maar Arthon je eerste kans is een feit. Nu wiste Jelmer er met de bal vandoor te gaan en schoot op doel maar helaas in de handen van de keeper, maar de keeper liet hem los Dick rende er nog heen maar was helaas te laat om nog uit te halen. Dus jammer genoeg weer een kans zonder resultaat. Ook Thijs was even mee naar voren gekomen en speelde de bal naar Jelmer  en probeerde te scoren maar helaas was daar weer de keeper. Kagia had een goede keeper die ver uit liep wat wij niet zo gewend zijn,  voordat wij dus de bal goed konden controleren en schieten had de keeper hem al. In de 25 ste minuut was Kagia nog een keer gevaarlijk maar daar waren Thijs en Liroy die in de verdediging de bal van richting konden veranderen waardoor de bal net naast ons doel ging.

Rust

De tweede helft wist we  er al snel met de bal vandoor  te gaan en speelde netjes over naar Caio die vrij stond en de 3-1 maakte. Al  snel daarna was daar weer Kagia die gebruik maakte van de op dat moment slechte verdediging bij ons en zij scoorde de 4-1 en even daar na de 5-1. Aan de verdediging bij ons moest even wat gedaan worden dus Levi toch maar terug geschoven naar de verdediging en zodat wij daar weer wat sterker waren. Nu kon Thijs die nog wel wat energie had wat aanvallender gaan spelen. Nu speelde Arthon heel netjes over naar  naar Caio en hij schoot op doel, maar daar was weer de keeper. In de 40 ste minuut wist Kagia met een afstandschot de 6-1 te scoren. Maar nu was het weer Abbenes die wist door te breken, Dick schoot op doel onderweg gaf Caio de bal nog een klein tikje mee, dit werd ons  tweede doelpunt de 6-2. Nog geen minuut later wist Thijs er met de bal vandoor te gaan en hij scoorde de 6-3. Helaas moest Levi  in de 43 ste minuut geblesseerd het veld verlaten hij had een trap voor zijn knie gehad en kon daardoor niet meer spelen(ik hoorde  dat het gelukkig weer goed gaat met zijn knie). Maar doordat er nu een gat was gevallen in de verdedig ging het wat minder goed al snel viel de 7-3. In de 46  ste minuut scoot Caio van de zijkant op doel maar helaas  in het net. Snel daarna maakte Kagia de 8-3 en 9-3. Ook Merlijn hield nog net op de lijn een bal uit ons doel.  Maar in de laatste minuut scoorde Kagia de 10-3. Ik vind dat wij een heel goede wedstrijd gespeeld hebben, we hebben echt weerstand geboden. Helaas ging het  aan het eind  iets minder, maar blessures kan je helaas nooit voorzien. In de kleedkamer  bespraken wij de wedstrijd nog en iedereen vond dat hij tevreden terug kon kijken op deze wedstrijd en daar sluit ik Christa mij zeker bij aan.