Foreholt E10 1 - 10 SVA E1

10 October 2015 - 10:00

We deelden de kleedkamer met een ander team waardoor er weinig tijd was voor uitleg en een korte peptalk. Christa en Rob hebben snel de opstelling besproken, en deze was als volgt;

Merlijn in het doel, Levi linksachter en Thijs rechtsachter, Manish hiervoor, Ayrton op het middenveld, Robin en Jelmer als spitsen. Dick en Caio begonnen deze week als wissel. Liroy kon helaas bij deze wedstrijd niet aanwezig zijn. Na een lange warming-up mochten Jelmer en Robin de aftrap nemen. Foreholte is vanaf de eerste minuut al volop in de aanval maar daar stonden Jelmer en Robin die mooie verdedigende actie hadden.

Ineens krijgt Abbenes een mooie kans; Levi schiet naar Robin en die vervolgens naar Jelmer. Jelmer probeert te scoren maar helaas komt de bal in de handen van de keeper.

Foreholte scoort in de 3ste minuut de eerste doelpunt, 2 minuten later scoort Foreholte  nog een keer. Deze keer met een afstandsschot. Manish wordt gewisseld voor Dick. Foreholte blijft gevaarlijk maar nu was het Ayrton die een aanval van de tegenpartij onderbrak. Helaas scoort Foreholte na het nemen van een corner het 3e doelpunt.

Het spel gaat nu op en neer, Dick gaat er vandoor met de bal en schoot van afstand op het doel maar daar stond weer de keeper van Foreholte ‘als een blok beton’ zijn doel schoon te houden. Jelmer krijgt de kans om op het doel te schieten maar ook hier staan de tegenstanders alweer klaar om de bal te onderscheppen. Uit deze mogelijkheid scoort Foreholte opnieuw. Maar we blijven verdedigen en aanvallen en maken gebruik van iedere kans die we krijgen. Vervolgens weer een mooie actie van Ayrton naar Caio naar Dick, deze laatste probeert te scoren maar helaas ging de bal net langs het doel.

Thijs en Levi doen hun uiterste best in de verdediging. Caio kreeg en mooie pas van Dick en ging ervandoor met de bal helaas werd hij tegengehouden door de verdediger van Foreholte. Opnieuw een kans voor Abbenes; Robin krijgt de bal maar schiet helaas in de handen van de keeper.

Er werd best goed verdedigd maar Foreholte was gewoon iets verder op voetbalgebied en dus een maatje te groot voor Abbenes. Foreholte scoort na een lange aanval zijn 5e doelpunt, deze keer vanaf de zijlijn.

Vervolgens krijgt Foreholte nog een aantal kansen die door keeper Merlijn mooi en vakkundig buiten het doel zijn gewerkt. Gezien het aantal kansen dat de tegenstander kreeg mogen we blij zijn dat we met 5-0  zijn gaan rusten, het hadden er ook een paar meer kunnen zijn, goed keeperswerk Merlijn! Meteen hierna een aanval van Abbenes; Robin probeert op doel te schieten, de bal gaat via het been van de tegenstander langs het doel, we krijgen een hoekschop. Jelmer probeert te scoren maar helaas ging de bal langs in plaats van in het doel.

Ineens is daar een snelle prachtige aanval van Abbenes; Robin scoort op afstand een doelpunt na een mooie pas van Jelmer.

Rust, we nemen op het veld een bekertje limonade, rusten uit, nemen de posities nog eens door en wisselen een aantal spelers … op naar de tweede helft.

Foreholte begon sterk aan de tweede helft en kwam steeds meer op onze helft maar daar stonden Thijs, Levi, Ayrton en Dick om te verdedigen. Mocht de bal er toch doorheen gaan  stond Merlijn er om ervoor te zorgen dat er geen doelpunt voor de tegenstander kwam.

We deden ons best om te scoren maar werden steeds tegengehouden door de tegenstanders of de bal ging net langs de doel. Jelmer kreeg per ongeluk een bal tegen zijn vinger en moest even aan de kant vanwege de pijn. Na een liefdevolle verzorging ging dit gelukkig een stuk beter. Via Manish kwam de bal bij Dick en probeerden zo samen te scoren maar ook deze bal pakte de keeper.

Foreholte scoort het 6e doelpunt. We waren allemaal erg moe geworden van alle inspanningen en gingen hierdoor minder goed voetballen. Abbenes probeerde na een hoekschop van Foreholte de bal weg te schieten maar de bal kwam per ongeluk tegen de knie van een eigen speler waardoor het 7-1 werd. Balverlies van Abbenes, speler probeerde de bal terug te veroveren en raakt hierbij per ongeluk de tegenstander, niet erg maar het was wel zo netjes geweest om even een hand aan de tegenstander te geven zoals we dat hebben afgesproken. De speler van Foreholte werd boos en gaf onze speler een duw. Na dit voorval geven de beide spelers elkaar aan de zijlijn een hand, en ging de wedstrijd weer verder, samen goed opgelost hoor!

Wat overbleef is het nemen van de vrije trap, Caio mocht deze nemen, maar hoe hard iedereen ook zijn best deed, pogingen van achtereenvolgens Thijs, Levi, Robin en Jelmer de bal wilde er niet meer in. De teleurstelling was duidelijk bij de spelers te zien en het voetbalspel begon er niet beter op te worden. Een aantal spelers begon zelfs een beetje te mopperen tegen elkaar. De tegenstander maakte hier handig gebruik van en scoort snel achter elkaar het 8e, 9e en 10e doelpunt.

In de kleedkamer werden alle spelers op het mopperen aangesproken. Voetbal is een teamsport dus winnen of verliezen doen we samen. Het is niet de bedoeling dat we tegen elkaar op het veld gaan mopperen, bespreek dit met Christa of Rob op een ander moment.

De bekerwedstrijden zitten er nu op, de KNVB zal ons nu gaan indelen voor het vervolg van de competitie. We hebben niet altijd makkelijk gehad maar we hebben allemaal ons uiterste best gedaan om samen een goed resultaat neer te zetten. Iets om trots op te zijn.

Het belangrijkste is niet dat je moet winnen maar dat je plezier hebt! Want wie plezier maakt … verliest nooit!

Geschreven door Ly met de hulp van Monique en Lieke