Kagia E4 1 - 3 SVA E1

7 November 2015 - 09:00

Deze week stond er  een uitwedstrijd op het programma, en wel tegen kagia.  Wij begonnen met de jongens in de kleedkamer waar de jongens  door de duidelijke afspraken zelf een goede opstelling konden neerzetten. Wij leiders worden al een beetje bang straks worden wij nog ontslagen omdat wij overbodig zijn. Op keep hadden wij Thijs die onze vaste keeper is geworden. In de verdediging Manish en levi. Tussen het middenveld en de verdediging in liroy. Jelmer en Dick op het middenveld. En Caio onze spits. Robin en Ayton begonnen als wissel. Merlijn was deze week afwezig. Liroy was deze week jarig geweest, en wij hebben natuurlijk voor hem gezongen, en hij verraste ons  met een heerlijk zakje  chips.

Na een hele korte warming up was de scheids bereid om vroeg te beginnen omdat een aantal jongens vroeg weg moesten om in te vallen bij de wedstrijd van de F. Wij stelde wij ons op en het spel begon gelijk spannend. Jelmer brak uit en ging er met de bal vandoor, maar voor het doel raakte hij de bal kwijt aan de tegenstander. Nu ging kagia er met de bal vandoor, en was het maar goed dat wij een goede keeper op goal hadden staan want met een mooie redding hield hij zijn doel schoon. Nu was het weer Jelmer die naar voren kon komen met de bal, hij probeerde het netjes af ta maken maar schoot net naast. Het spel ging op en af wij probeerde kansen te creëren maar ook Kagia creëerde kansen maar gelukkig stonden Levi en manish heel goed te verdedigen, zij waren deze wedstrijd lekker vel op de bal, ze hadden geen rust voordat ze de bal in eigen voeten hadden. Dit is waar wij leiders echt super blij van worden. Maar hoe de verdediging en keeper ook hun best deden in de 6 de minuut wist Kagia te scoren de 1-0. Nu brak Robin uit met de bal hij gaf een pass aan Jelmer maar die stond net niet goed voor de goal om hem af te maken.  Nu kreeg Levi de bal mee naar voren en met een pass  naar Caio viel de gelijkmaker de 1-1. Wat goed om te zien dat als een verdediger de kans krijgt naar vore te gaan de positie gelijk weer opgevuld word door een middenvelder tot dat de verdediger weer terug is, heel goed Robin en Liroy.  In de 11 de minuut was daar een voorzet van Liroy aan Jelmer maar hij ging net naast. Ook hadden Caio en Jelmer een mooi aanval samen maar helaas ook zonder resultaat. Aan het eind van de eerste helft werd Kagia toch wat sterker wij werden wat moe en raakte de controle over het spel een beetje kwijt. Zo viel ook de 2-1. Thijs had het de laatste minuten dan ook erg druk en had gelukkig mooie reddingen. Ook verdedigend deden wij goed ons best  maar het lukte ons niet om het spel op de helft van Kagia te krijgen. Wij waren dan ook blij toen de scheidsrechter afvloot voor rust.

Een korte rust op het veld met een bekertje limo, en een aantal wissels om de gene die moe zijn even wat rust te geven.

De eerste minuten kosten het wat moeite om het spel weer onder controle te krijgen, maar na een minuut of vijf begonnen wij weer in het spel te komen. Zo schoot Liroy met een hard schot naar Caio die er mee naar het doel dribbelde en net voor dat hij kon schieten werd hij onderuit gehaald. Dit leverde een vrije trap op maar de bal belande helaas in de muur.  Vanuit een corner probeerde Dick te scoren maar de bal ging aan de zijkant in het net. Maar in de 32 ste minuut was daar Kagia die de 3-1 scoorde. Nu gingen wij er echt keihard voor knokken en wat een super spel  zagen wij, wat lagen jullie een druk op het spel. Zo was er een mooie kans voor jelmer maar helaas was daar de keeper. Ook Lroy probeerde met een afstandschot te scoren maar helaas net naast. Ook het samenspel van Caio met Jelmer bleef zonder resultaat de bal wilde er helaas niet in. Ook Dick schoot nog een keer net naast. Ook Levi was wat naar voren gekomen om er flink druk op te houden en dat lukte het spel speelde zich echt op de helft van Kagia af en wij creëerde daar heel wat mooie kansen maar helaas zonder resultaat. Met een voorzet van Dick  aan Caio probeerde wij de laatste minuut toch nog een puntje te scoren maar ook deze keer wilde de bal er niet in.

De scheids floot af en wij namen natuurlijk allemaal ons penalty.  Helaas verloren maar zeker goede inzet en mooi spel gezien.