SVA E1 0 - 1 Lisse E11

3 October 2015 - 09:00

Vandaag speelde wij thuis  tegen de koploper en wel tegen de E11 van lisse. In de kleedkamer bespraken wij de opstelling. Levi was onze keeper, Thijs en Manish waren weer onze trouwe verdedigers. Liroy tussen de verdediging en middenveld in. Robin, Jelmer en Dick op het middenveld en Caio in de spits. Merlijn en Ayrton stonden als wissel, Merlijn ging met de achterhoede wisselen en Ayrton op het middenveld.

De aftrap werd genomen door Lisse en wij merkten al snel dat het een sterke tegenstander was, maar wij hadden op sterke tegenstand gerekend en afgesproken om goed te gaan verdedigen. Iedereen verdedigde zo goed mee dat het voor ons doel wel heel erg vol en druk werd. Zo probeerde wij de bal weg te tikken uit ons doelgebied maar helaas tikte wij hem net in ons doel. Het stond dus 0-1 voor Lisse. Maar in de 5 de minuut kreeg  Caio die op het middenveld vrij liep de bal aangespeeld hij ging er mee vandoor en probeerde te scoren. Helaas was de bal op de paal, maar hij kaatste terug en daar was Jelmer die hem er netjes in schoot, de gelijkmaker 1-1. Nu kwam Lisse weer gevaarlijk dicht bij ons doel, mar daar was Levi onze keeper met een mooie redding. Lisse bleef maar aanvallen en wij deden ons best om goed te verdedigen, zo kopte Thijs een hoge bal weg voor ons doel maar toch wist daarna een speler van Lisse als nog te scoren de 1-2. De verdediging en Levi hadden hun handen vol. In de 13 de minuut wisten Caio en jelmer weer samen uit te breken en hadden een mooie kans, maar helaas was daar de keeper. In de 15 de minuut  werd het spel nog even stil gelegd wegens een blessure van Dick, hij had een elleboog in zijn gezicht gekregen. Maar een spons met koud water deed wonderen. Wij  verdedigden goed, ook Liroy verdedigde mee met Thijs en Manish  toch konden wij niet voorkomen dat wij in vijf minuten tijd 3 doelpunten om ons oren kregen. Maar in de laatste minuut voorkwam Merlijn een tegendoelpunt, hij wist een hard schot heel netjes van richting te veranderen zodat de bal naast ons doel ging.

Rust

In de tweede helft gingen wij er gelijk weer vol tegen aan maar de verdediging van Lisse was sterk waardoor wij niet het doel wisten te bereiken. Maar wel wist Lisse door onze verdediging heen te breken maar daar was Levi met een goede redding. Alleen was de uitgooi daarna iets te veel door het midden, waar Lisse gebruik van maakte en de 6-1 scoorde. Maar in de 29 ste minuut wisten wij door de verdediging van Lisse heen te komen en Caio schoot van uit de hoek op het doel, maar helaas had de keeper van Lisse daar een mooie redding. In de 30 ste minuut probeerde Dick met een achterbal rechtstreeks te scoren maar helaas lukte dat net niet. Wel wist Lisse weer te scoren zij maakte de 7-1 en 8-1. Ayrton werkte op het middenveld hard mee om te zorgen dat Lisse niet ons doel wist te bereiken. In de 48 ste minuut wist Dick een kans te creëren maar die werd gestopt door de keeper. Nu was het de buurt aan Robin die er met de bal vandoor ging en dicht bij het doel kwam, hier speelde hij de bal over naar Jelmer maar helaas kwam de bal bij de keeper terecht. In de laatste minuten wist Lisse nog twee keer te scoren. De eindstand was 1-10. Wij konden  trots zijn op ons spel, wij hebben zeker niet slecht gespeeld alleen was lisse gewoon te sterk voor ons.

Nog een bekerwedstrijd te gaan, dan een aantal weekjes vrij zoals het er nu uit ziet. Dan met frisse moed er tegenaan in de competitie.